August 22, 2013

Dia di hatiku


Mie : Yun, doa tak untuk kawan baik awak, fizah, dia tengah sakit sekarang
Aku : Doa sokmo mie..

Doa pertama aku masa aku mengerjakan umnrah, mula-mula keliling kaabah (tawaf) aku doa ;

 Ya Allah, Kau sembuhkanlah sahabat aku Nurhafizah binti Abd Hamid, Ya Allah.

Tiba-tiba Along call dari Malaysia, Mie jawab call sambil menangis, aku tak senang duduk,

Mie : yun, fizah dah meninggal pukul 6 lebih tadi (20/5/2013)
Aku : Ya Allah, macam tak caya

Aku terus call sue, dengar je suara sue aku mulai sebak dan menangis. Sungguh cepat dia meninggalkan aku.

Selepas menerima berita tersebut, hidup aku berubah, tiap saat, tiap masa fikiran aku sentiasa terkenangkan arwah, arwah adalah salah seorang sahabat yang memang rapat dengan aku sejak akhir-akhir ini. Permasalahan aku dia lah orang pertama yang akan tahu, arwah agak mengenali setiap latar belakang adik-beradik aku.

Arwah seorang yang agak pendiam pada luaran, hakikat nya dia seorang yang sangat tabah, sentiasa berfikiran positif walaupun masalah sebesar mana pun. Sentiasa berkorban demi kebahagian orang lain agak related dengan aku yang akan berkorban demi orang yang aku sayang walaupun hakikatnya sangat pahit untuk di telan.

Kami sentiasa lepak di tepi pantai, dan berkongsi masalah. Ketawa bersama, menangis pun bersama.
Boleh katakan setiap rahsia aku hanya ada pada arwah.

Genap 3 bulan (20/5/2013 - 20/8/2013) arwah meninggalkan kami semua, tapi kenangan arwah dengan aku akan sentiasa aku kenang sampai bila-bila.

Sekarang hidup aku berubah, dulu bila aku ada masalah akan ada orang yang akan sentiasa mendengar malahan akan memberi nasihat yang positif, sekarang? aku terkapai-kapai seorang diri, aku rasa terlalu sunyi. Hanya bacaan yasin untuk arwah pengubat rindu aku padanya.

Ingat, Allah sentiasa bersama hambanya. Bersangka baik dengan ketentuan Allah. Segalanya datang dari Allah.

Fizah, yuni akan merindui setiap detik dengan fizah, ingat tak kat asrama kita tido sambil pegang tangan sebab takut dengan kejadian kecurian di aspuri. Ya Allah...Yuni doakan kita akan berjumpa di Syurga suatu hari nanti. Insha Allah.


Gambar terakhir aku dengan arwah, kami mengundi bersama buat kali pertama (5/5/2013) - 15 hari sebelum arwah pergi meninggalkan aku.
 
Lagu kegemaran arwah Nurhafizah :


Kami akan sentiasa merindu fizah,

ain,shidah,wan sue,sue,wena,yuni

No comments:

Post a Comment